close
חזור
תכנים
שו"ת ברשת
מוצרים
תיבות דואר
הרשמה/ התחברות

בר מיצוה

הרב יניב חניא

הרב יניב חניא
לניסןתשעג10/04/2013

תגיות:

שאלה:

שלום,בני נולד בכד' תמוז.יש לו בר מיצוה בקרוב.בתאריך 6 ליולי -כח' תמוז הוא אמור היה לעלות לתורה בבית הכנסת.אך זה לא מתאפשר כיוון שתפוס שם לרגל ארוע אחר.הוצע לנו לערוך זאת שבוע מאוחר יותר ב-ו' באב ואנו נוטים להסכים.האם זה בסדר?תודה

תשובה:

את מדברת על העליה לתורה בשבת או על העליה לרגל הנחת תפילין?
תשובות נוספות בנושא-
חתונה ב 1 באוגוסט
תוכל להתקשר אלי? יש בעיה
0546702323
הזמנת אח חילוני לארוחה בשבת
אם יש לאחיך אפשרות תיאורטית לבוא ולחזור ברגל, הרי שאתה יכול להזמין אותו, כי יש לו את האפשרות לבוא בלי לחלל שבת ולכן במקרה שלך נראה שיש אפשרות ואפילו צורך שתזמין אותו לשבת. אם לא היתה אפשרות כזו מבחינה תיאורטית, הרי שלא יכולת להזמין אותו מבלי לדאוג שלפחות תהיה לו אפשרות כזו.
שאלה בכשרות המטבח
א. במקרים כאלה הולכים אחרי "רוב שימוש". כלומר- גם אם נניח שלעיתים אתם משתמשים במים, עדיין רוב השימוש של המשולשים הוא במים קרים או פושרים מקסימום. ולכן גם אם תיאורטית היה שימוש במים ממש רותחים (שזה לא קורה בדרך כלל), וכן ב"מים בשריים", זה מתבטל ברוב השימוש.
ב. אני חושב שמה שאתם עושים פעם בשנה בפסח זה בהחלט מספיק... העירוי בטח נחשב כהכשרה.

לגבי שאר הכלים- שם בוודאי ובוודאי שאין חשש.... כי הם בטח לא נגעו במשלושים כשהם היו רותחים עד כדי כך שיעבירו בשר או חלב...
להוציא מגהנום רשע
זו באמת שאלה חזקה, והטנעות שאתה מעלה הן חזקות.

גם לי אישית קשה מאוד לקבל את הטענות שרבי נחמן, או כל רב אחר לצורך הענין, יכול למשוך אנשים מהגיהנם רק בגלל פרוטה לצדקה. לעניות דעתי מה שהאמירות הללו באות לומר הוא משהו אחר- שהנשמה היהודית ישראלית היא כל כך גבוהה, עד שהחטא הוא חיצוני לה. ובסופו של דבר על ידי עצם ההתחברות לצדיק היא יכולה לצאת מהמצרים. להתקדם רוחנית, גם אם לא ממש מ"גיהנם". 

זה כבר נושא שעליו היו ויכוחים גדולים. זה ידוע שמנהיגי החסידות הגדולים, בדור הראשון והשני, היו חלוקים בשאלה האם "עצם החיבור לצדיק" זה משהו שמשחרר את האדם לגבמרי, או שיש לבוא בדרישות לאדם/ חסיד עצמו. היו על זה ויכוחים אדירים, ואפילו חלוקות של שטח שליטה בין גדולי החסידות לבין עצמם. היו שלא הסכימו שרב מאסכולה מסויימת (נניח רבי שהאמין שכל העבודה תלויה באדמו"ר) יבוא להרצות ב"שטח" שלהם. זה נושא עמוק ומורכב, שחילק רבים וטובים. ואולי לזה מתכוון רבי נחמן- תאמינו בדרך שלי. למרות שכרגע אין לי הוכחות שהוא היה בדרך אחת או השניה.

בגמרא יש סיפור על רבי מאיר שניסה להציל את רבו, אלישע בן אבויה שכונה "אחר" מהגיהנם... והגמרא אומרת שאחרי מות רבי מאיר העשן מעל קיברו של אחר הפסיק. ובכל זאת, יש שם דעה שאולי הוא לא ממש יצא מגיהנם. מה שאפשר ללמוד מהסיפור הזה הוא שאפילו רבי מאיר סעל הנס לא ממש יכול להבטיח שרבו (!) יצא מהגיהנם, כך שקשה להבין שכל אדם שיבוא ינצל.

בכל מקרה, יש כאן יסוד אימוני, אולי כזה שנוגע למעלת ישראל, אולי כזה שנוגע לדרך בחסידות... אבל קשה מאוד לקבל את זה כפשוטו.
קיצור זמן המחזור והנידה
שלום,

אני לא ממש מומחה לעניין, ואם הבעיה היא גדולה במיוחד, אולי כדאי לפנות לאחד המכונים שעוסקים בכך באופן קבוע.

בכל מקרה, ישנם מספר פתרונות-
הראשון הוא פתרונות רפואיים, הרופאים מכירים מספר תרופות שמקצרות את זמן הדימום. חשוב מאוד לקחת בחשבון שפעמים רבות לפתרונות הרפואיים, המבוססים על הורמונים, יש פעמים רבות מחיר כבד של שיבוש הדימום מכאן והלאה. זה יכול לקצר פעם אחת, אבל לשבש בהמשך.

פתרונות טבעיים-
- לשתות הרבה מאוד חליטת פטל. הממליצים על זה אומרים תמיד שמדובר על חליטה טבעונית, שקונים בבית טבע ולא סתם בסופר, אולם שמעתי שגם החליטת פטל הרגילה מהסופר עוזרת.
- שתיה של מיץ לימון טבעי, סחיטת לימון ושתייתו, עוזרת מאוד לנקות את הגוף באופן כללי וגם מהדימום.
- שתיה של מסטיק תימני, למרות שרוב הנשים טוענות שזה בלתי נסבל בטעם....
- שתיה מרובה באופן כללי, פשוט לשתות המון מים ושתיה...
- בבתי מרקחת מסויימים מוכרים מוצר בשם "מחזורון", שהוא חליטה טבעית שעוזרת לקצר.
- שימוש בילקוט הורעים לקיצור זמן הדימום... בתשובה הזאת, כתבתי איך נוטלים את ילקוט הרועים.


בהצלחה רבה!!
תבניות שלא הוטבלו
1. זה לא פשוט להטביל אם יש לכלוך ממש קשה שלא יורד. כי זה חוצץ בטבילה. צריך לנקות כמה שאפשר, ואם עדיין נשאר לכלוך של ממש, זו בעיה.
2. מכיוון שתבנית לא טבולה לא מטריפה את האוכל (זו מצווה על בעל הבית להטביל, אולם האוכל עצמו לא טרף. לכן מותר לנו לאכול אצל אדם שהכלים שלו כשרים, אולם לא טבולים....). אני חושב שנייר כסף אמור להספיק. מטבילים רק כלים שבאים במגע עם האוכל... ובנייר כסף אין מגע. אני לא יודע לגבי נייר אפיה במפורש, אולם אני מניח שההגיון של מי שאוסר הוא בגלל שנייר אפיה פעמים רבות נקרע ולא מהווה חציצה. זה כמעט ולא קורה בנייר כסף.
3. הרשת לא צריכה הטבלה, כי אוכל לא בא איתה במגע ישיר... מניחים עליה את התבנית. 
4. לא צריך הכשר לתנור. כפי שכתבתי כלי לא טבול הוא לא טרף... זו מצווה על הבעלים לטבול ולכן התנור לא צריך הכשר.

בלי קשר ישיר- הכשרת תנור, במקרה שהוא נטרף באמת, היא על ידי ניקוי היטב... ואז על חום גבוה מאוד, כחצי שעה/ שעה